
Event-trender
Sett merkevareopplevelse på agendaen
– Se vår trendrapport om event-trender
Hvilke event-trender er gjeldene? Vi ser på alt fra hybride løsninger, bærekraft til deltakeropplevelse.
Fysiske arrangementer
Fysiske arrangementer er tilbake, og vi er mer enn klare for å oppleve og bli begeistret. Flere aktører i eventbransjen rapporterte rekordtall i omsetning og antall leverte prosjekter etter pandemien.
Fremtiden er hybrid
Eventbransjen har hatt en revolusjonerende utvikling under pandemien hvor byråene har måtte tenke nytt og raskt tilpasse seg for å tilby digitale og hybride alternativer til fysiske events.
Fysiske eventer gjerne i kombinasjon med digitale løsninger er foretrukket av mange. Byråer som leverer komplementære opplevelser vil bli de fremtidige vinnerne.
Bærekraft og innovasjon
Grønne arrangementer blir mer og mer viktig. Det stilles stadig strengere krav til arrangører og samarbeidspartnere i forbindelse med grønnere arrangement. Det er flere faktorer som bidrar til et mer bærekraftig fotavtrykk, fra reduksjon av matsvinn og plast, kloke valg i innkjøpsfasen, til valg av kurs- og konferansested og samarbeidspartnere. Flere eventbyråer har benyttet koronapandemien godt i form av forbedringer, sertifiseringer og iverksetting av konkrete bærekraftstiltak. NPG er både Miljøfyrtårn sertifisert og medlem av Green Producers Club.
Mindre, men flere eventer årlig
Event-trender som har blitt mer aktuelt er at flere bedrifter velger å arrangere flere mindre eventer i løpet av året istedenfor ett stort arrangement. Disse eventene kan være rimeligere og bidra til økt synlighet og interesse blant målgruppene.
Smittevern, helse og sikkerhet i fokus
Pandemien har resultert i større fokus på hygiene, smittevern og sosial avstand på arrangementer. Berøringsfri teknologi og digital arrangementskommunikasjon vil nok være gjeldene fremover. Smittevernveiledningene skal gi ekstra trygghet for arrangører, utstillere og besøkende. Tydelig kommunikasjon ovenfor deltakere er viktig og i flere land vil det mest sannsynlig være krav om koronasertifikat, vaksinasjon eller testing på arrangementer.
Merkevarer skal oppleves
Når vi snakker om event-trender må vi ikke glemme deltakerne! Deltakeropplevelsen er fortsatt en avgjørende faktor for å skape vellykkede arrangementer. Opplevelser, begeistring, nettverksbygging, innhold, kunnskap og interaksjon. Enten det er fysisk eller virtuelt, skal opplevelser og innhold gi engasjement og verdi.
Ta kontakt med oss i NPG for å se hvordan vi sammen kan utvikle din merkevare!
Skal vi ta en prat?
NPG Kontaktskjema 2023 (NO)
Grunnleggende kontaktskjema
Vi vil gjerne høre fra deg!
- Norwegian Promotion Group AS
- Bygdøy allé 23, 0262 Oslo
- Telefon: 23 23 41 00
- E-post: npg@npg.no