Beste stand kåring. Mennesker samlet på Nortura PROFF sin stand på SMAK messen. Bilde.

Hva skal til for å vinne beste stand kåring?

Hva skal til for å vinne "beste stand" kåring?

Den strategiske bruken av events og messer endres kontinuerlig. Mediemarkedet er i stor endring og digitale medier i kombinasjon med messer og events vokser. Fokus på digitale medier og virkemidler fører til at flere ser verdien og effekten av den personlige interaksjonen. Messer og events kan med riktige virkemidler skape målrettede og effektive opplevelser og resultater. 

UMAMI ARENA (tidligere SMAK) er Nordens ledende møteplass for nettverksbygging, handel og verdiskaping for alle som jobber med mat og drikke. NPG stod bak Nortura PROFF sin vinnerstand og TINE Partner sin stand som fikk hederlig omtale blant 400 utstillere ved forrige SMAK messe. Vi deler våre erfaringer i forbindelse med arbeidet som ligger bak prosessen med et helhetlig messekonsept og hvordan man kan nå helt til topps i en «beste stand kåring».

Messedesign av NPG. Illustrasjon av Nortura PROFF sin stand på SMAK messen. Illustrasjon.
Messedesign av NPG. 3d skisse av Nortura PROFF sin stand på SMAK messen.

Merkevarebygging

Messer og events er viktige arenaer for å bli inspirert, bygge og vedlikeholde kunderelasjoner, bygge merkevare, presentere bedriftens produkter, skaper leads, oppdatere seg på det siste i bransjen og møte eksisterende og nye kunder og samarbeidspartnere.

For den enkelte utstiller gjelder det å aktivere sin merkevareposisjon ved å skape opplevelser og involvere de besøkende på messen. Det gjelder å gi positive assosiasjoner til bedriften ved å skape en uforglemmelig opplevelse for de besøkende. Det er viktig å benytte virkemidler som støtter oppunder bedriftens merkevare og som fanger oppmerksomheten og engasjerer. Kunnskap, inspirasjon, innovasjon og stolthet bør være i fokus. Dette gjelder også i en beste stand kåring. 

I NPG arbeider vi engasjert for å utvikle mediet gjennom aktivering av merkevarer gjennom opplevelser, kunnskapsbaserte historier, bærekraftige løsninger og bruk av teknologi som forsterker budskap og effekten av den totale opplevelsen. For våre kunder og samarbeidspartnere optimaliserer dette målsettinger om aktivering av merkevaren, relasjoner og salg.

Stig Kristiansen
Partner & CEO, NPG

Gjennomtenkte konsepter

NPG ønsker i samarbeid med kunden å fortelle en historie, løfte frem kundens visjon og bygge deres merkevare. For å lykkes med en messestand som skiller seg ut, må man ha et helhetlig visuelt konsept. Et gjennomgående konsept gir et originalt og særegent uttrykk. En tydelig profilering med sterk kommunikasjon og et tydelig formspråk som fremmer merkevaren og et tydelig budskap gir et godt helhetsinntrykk. Konseptet skal skinne igjennom alt fra innhold, uttrykk, aktiviteter, teknologi, markedsføring og standpersonell.

Kriterier for kåring av beste stand

  • Helhetsinntrykk
  • Kommunikasjon
  • Miljø og bærekraft
  • Fokus på innovasjon
  • Virkemidler som trekker besøkende til standen
  • Stand betjening

Medieomtaler i forbindelse med kåringen:

Skal vi ta en prat?

NPG Kontaktskjema (NO)

Grunnleggende kontaktskjema

Ditt navn(Påkrevd)

Vi vil gjerne høre fra deg!