Salg av sponsorater og medierettigheter
Bærekraftseminar
Nordic Youth Challenge
Tour of Scandinavia er et skandinavisk etapperitt på sykkel for damer på World Tour-nivå.
Med syklister fra hele verdenseliten på startplass er touren det eneste etapperittet i Skandinavia med WorldTour-status.
Det som startet ut som Ladies Tour of Norway i 2014 har siden utviklet seg til et skandinavisk fenomen, med start på Mysen i Norge og målgang i danske Haderslev fordelt på fem etapper.
NPG bistått med salg av sponsorater og medierettigheter, og samarbeidet med arrangøren om sidearrangementer og bærekraftseminarer.
Ett av årets høydepunkt var Nordic Youth Challenge, et nytt prosjekt som samlet jenter i alderen 15-18 år til en nordisk landskamp.
Prosjektet ble startet gjennom vårt verdiprosjekt, Like Muligheter i samarbeid med arrangøren og andre partnere. Arrangementet ga unge talenter muligheten til å konkurrere under de samme rammene som proffene.
Vårt samarbeid har også bidratt til å øke synligheten til Tour of Scandinavia. Årets ritt ble sendt direkte på TV til 158 land, med potensielt 420 millioner husstander som hadde muligheten til å se det. Dekningen har styrket rittets globale appell og nådd et bredt publikum over hele verden.