Messeaktiviteter som engasjerer
Vi vil bli engasjert, vi vil oppleve og vi vil bli begeistret!
Her er våre tips til hvordan du kan benytte messeaktiviteter for å skape engasjement.
Messeaktiviteter spiller en vesentlig rolle i å skape interesse og trekke folk til en messestand, samt å hjelpe bedrifter med å oppnå sine markedsførings- og forretningsmål under messearrangementet. I denne artikkelen deler vi våre tips til hvordan du kan skape oppmerksomhet til din stand.
#1 Lag en attraktiv messestand
Standen skal være visuelt tiltalende og tydelig kommunisere budskapet ditt. Bruk engasjerende grafikk og LED skjermer for å fange oppmerksomhet. Benytt en profesjonell aktør som har ekspertise innen messedesign. Et byrå har evnen til å forstå din merkevare, utvikle sterke konsepter som forteller en historie og som tenker helhetlig innen design, profilering, messeaktiviteter og kommunikasjon.
#2 Engasjer med interaktive aktiviteter
Tilby interaktive messeaktiviteter for å engasjere og skape en minneverdig opplevelse. Aktiviteter kan være alt fra presentasjoner og live sessions, video og animasjoner, direktesendinger fra standen, VR og AR eller foto booth. Aktiviteten bør avklares på et tidlig tidspunkt slik at den er en integrert del av standen.
#3 Vurder samples eller give-aways
Velg give-aways som er miljøvennlige og som har en verdi for mottakeren. Det finnes flere miljøvennlige profileringsartikler på markedet, f.eks vannflasker med trykk laget i resirkulert materiale, handlenett med din logo som kan gjenbrukes. På UMAMI Arena, messen for alle som jobber med mat og drikke, kunne de besøkende få unike matopplevelser med demonstrasjoner, kokkekamper og smaksprøver.
#4 Imøtekommende stand personell
De ansatte må være vennlige, tilgjengelige og kunnskapsrike om merkevaren og produktene dine. Oppmuntre dem til å invitere besøkende inn på standen og få dem til å føle seg velkomne.
#5 Bruk teknologi som en messeaktivitet
Benytt teknologi som touch screens, VR eller UR for å skape en unik opplevelse som vil bli husket. NPG Media lager innhold som gjør opplevelsen unik, engasjerer, skaper inntrykk og bygger din merkevare. Vi har f.eks laget animerte videoer, VR spill med kundens produkt i fokus og live streaming direkte fra messen. Her er det mange muligheter for skape engasjerende messeaktiviteter.
#6 Hold demo og live sessions
Messeaktiviteter kan være å holde sessions og presentasjoner direkte fra standen for å belyse relevante temaer eller emner som er relatert til dine produkter/tjenester. Unik mulighet til å sette merkevaren din i fokus samtidig som det oppleves som nyttig og relevant for mottakeren.
#7 Lag «sosiale medier buzz»
Skap øyeblikk som er egnet for å deles av publikum i sosiale medier, og benytt passende hashtags. Oppmuntre de besøkende til å dele opplevelsen sin på sosiale medier ved å gi en merkevare-hashtag. Send direkte fra messen med en live streaming på sosiale medier. Dette kan gi en merverdi i forhold til oppmerksomhet for besøkende på messen samtidig som at du når en større målgruppe ved å dele arrangementer sosiale medier.
#8 Følg opp leads
Leads er ferskvare. Følg opp potensielle leads umiddelbart etter messen. Ha en klar strategi på hvordan og hvem som skal håndtere dette.
Skal vi ta en prat?
NPG Kontaktskjema (NO)
Grunnleggende kontaktskjema
Vi vil gjerne høre fra deg!
- Norwegian Promotion Group AS
- Bygdøy allé 23, 0262 Oslo
- Telefon: 23 23 41 00
- E-post: npg@npg.no