https://www.npg.no/innsikt/sosiale-eventer-oker-trivsel-pa-arbeidsplassen/

Hva er et event?

Hva er et event?

Et event er en planlagt begivenhet eller et stort arrangement hvor man samler sammen mennesker for å skape en spesiell opplevelse eller happening. Et event kan være alt fra et kickoff eller jubileum til et kundearrangement eller messe. Slike typer arrangement å skape positive opplevelser og minner som vil bli husket lenge etter at arrangementet er over.

Mens et arrangement «kun» er noe som skal arrangeres tar et event sikte på å vekke oppmerksomhet, begeistring og engasjement.

Hvorfor er eventer viktige for bedrifter?

Et event er en viktig del av markedsføringsstrategien til mange virksomheter.

Et event kan bidra til å øke brand awareness, eller merkekjennskapen som det heter på norsk, det kan forbedre kundeengasjementet og gi deg en unik mulighet til å skape en sterkere forbindelse mellom deg, selskapet og kundene. Et event kan også være en effektiv måte å lansere nye produkter eller tjenester på, eller feire milepæler, intern for ansatte eller bedriften, eller eksternt ut mot kunder.

Daglig leder som hilser på en kunde under et event
Kvinne som smiler og kvinne som ler under et vellykket arrangement

Ulike typer eventer

Bedriftsarrangementer kommer i mange forskjellige former. Noen av de vanligste typene bedriftsarrangementer vi håndterer inkluderer:

  • Kick-off
    Disse arrangementene er utformet for å motivere og gi energi til ansatte, og kan inkludere teambuilding-aktiviteter, foredragsholdere og mer.
  • Jubileer
    Enten det er et jubileum for firmaet, en ansatt eller et produkt, er disse eventene en fin måte å markere og feire en milepæl.
  • Lanseringer
    Nye produktlanseringer, lanseringer av tjenester eller selskapslanseringer som fusjoner, sammenslåinger er supre muligheter for å vise seg eller sitt frem og å generere litt buzz.
  • Kurs og konferanse
    Konferanser er en fin måte å samle ansatte, ledere, og for å holde avholde kurs, dele kunnskap og å bygge nettverk. Ledersamlinger skaper en møteplass hvor man har mulighet til å videreutvikle seg som leder, diskutere viktige saker, dele ideer og ta beslutninger.
  • Kongresser
    Disse eventene er ideelle når det kommer til å samle større forsamlinger, særlig i faglig eller politisk hensikt.
  • Kundearrangement
    Disse eventene er skreddersydd for å engasjere og bygge relasjoner med kunder.
  • Eventer i forbindelse med messer og utstillinger
    Disse eventene er laget for å promotere og vise frem en bedrifts produkter og tjenester på messer og utstillinger, eller for å samles for noe sosialt i etterkant av en messe.
  • Sosiale eventer
    Disse arrangementene er til for å skape en morsom og avslappet atmosfære der ansatte kan sosialisere og få kontakt med hverandre.
https://www.npg.no/innsikt/sosiale-eventer-oker-trivsel-pa-arbeidsplassen/
Datarock som spiller under et event

Hvordan planlegge et event?

Å planlegge et event kan være en omfattende prosess.

Det er viktig å vurdere flere faktorer som budsjett, målgruppe og formål. Det første trinnet i planleggingsprosessen er å vite formålet og ønsket resultat. Videre bør du Da må du definere målgruppen og finne passende lokaler. Det er også viktig å definere en tidsplan, et budsjett, og aktiviteter, og sørge for tilstrekkelig bemanning og ressurser.

Les også: Hvordan planlegge et event
Les også: Slik lager du et event på budsjett

Rollen til et eventybrå

Eventbyråer, slik som NPG Event, er ansvarlige for planlegging og gjennomføring av bedriftsarrangementer.

Eventbyrået samarbeider med kundene for å forstå deres mål og ønsker for arrangementet, og sørger deretter for at disse blir oppfylt. Avhengig av kundens behov og ønsker, håndterer eventbyråer alle aspekter av arrangementet, inkludert valg av sted, catering, underholdning og logistikk. Et eventbyrå håndterer også alle de praktiske detaljene som for eksempel booking og påmeldingssystem til faglig innhold og pynting av lokalet.

Event manager som planlegger et event/arrangement på et kontor
Vår prosjektleder Charlotte Dyb-Sandnes sørger for alt ting går som de skal under et event

Hvordan markedsføre et event?

Markedsføring av et event kan være avgjørende for å tiltrekke seg publikum og sikre at arrangementet blir vellykket.

En effektiv markedsføringsstrategi kan inkludere bruk av ulike mediekanaler, som sosiale medier, trykte annonser, PR og direkte markedsføring. Det er også vesentlig å sikre at markedsføringen er rettet mot riktig målgruppe og at budskapet er tydelig og engasjerende.

Arrangere et event?

Har du et event i tankene? Klikk deg inn på NPG Event, så hjelper vi deg med å få det til!

Vil du vite mer om hvordan vår eventavdeling jobber? Ta kontakt, eller få mer innsikt ved å klikke her

Skal vi ta en prat?

NPG Kontaktskjema (NO)

Grunnleggende kontaktskjema

Ditt navn(Påkrevd)

Vi vil gjerne høre fra deg!