Brand activation med bruk av VR på messe

Activating Your Brand with Brand Activation

Aktiver merkevaren din med brand activation

Brand activation handler om å engasjere brandet og målgruppen for å bygge en sterkere tilknytning til merkevaren.

Brand activation, eller merkevareaktivering som det heter på norsk, går ut på å aktivere merkevaren din gjennom opplevelser og interaksjoner med målgruppen. Det handler om å engasjere brandet og målgruppen for å bygge en sterkere tilknytning til merkevaren.

Hva er brand activation?

Brand activation handler om å skape en opplevelse. Det handler om å aktivere.

Målet er å aktivere merkevaren og få kundene til å føle en dypere tilknytning til ditt brand. Det tar sikte på å skape en engasjerende og minneverdig opplevelse for kunden. Brand activation fungerer ved å engasjere publikum på en måte som gjør at de føler en personlig forbindelse med din merkevare. På denne måten bygger du merkevarebevissthet, lojalitet og engasjement.

Dette kan gjøres på en rekke måter, som ved eventer, messer, konkurranser eller sosiale medier-kampanjer.

Prinsippene

  • Du fanger kundens oppmerksomhet.
  • Du lar kunden oppleve ditt brand på en unik måte.
  • Du knytter kunden til merkevaren på et emosjonelt nivå.
  • Du skaper engasjement og lidenskap.
  • Du motiverer kunden til å øke engasjementet overfor selskapet.

Eksempler på brand activation

Det finnes mange måter å aktivere merkevaren din med brand activation. Her er noen eksempler på hvordan andre merkevarer har gjort det:

  • Bama – Under UMAMI ARENA 2023 hadde Bama Storkjøkken livestreaming av kokkekamper og produktdemonstrasjoner. Med Det Norske Kokkelandslaget i sentrum fikk kundene se redskapene i sitt rette element og smake på resultatet.
Brand Activation med BAMA som lagde mat under messen UMAMI ARENA
Brand Activation: I standens senter var et chefs table dedikert til tilberedning av mat.
  • UNICEF – UNICEF har gjennomført en rekke livesendinger for å kringkaste arrangementer og kampanjer rettet mot å øke bevisstheten rundt ulike temaer. Ett eksempel er World Immunization Week, hvor de brukte livestreaming for å adressere den globale COVID-vaksineutfordringen.
  • VPK – Emballasje og pakkemaskinleverandøren gjennomførte i 2022 en fabrikkåpning av den nye fabrikken. Med åpningsfest og omvisning i de nye fabrikklokalene skapte de en opplevelse som bidro til å bygge merkevarens image som en bærekraftig totalleverandør.
  • Swedish Match – Swedish Match brukte en VR-oppleve på sin stand for å la kundene oppleve produktene på en ny måte. Dette lot kunden utforske både produktene og merkevaren i form av en engasjerende messeaktivtet som spilte på hele spekteret av merkevareelementer.

 

Se prosjektet: Bama Storkjøkken – Helt rått
Se prosjektet: Unicef Norge
Se prosjektet: VPK – Et nytt kapittel
Se prosjektet: Swedish Match aktiverer på UMAMI

Brand activation med bruk av VR og AR på messe
Interaktiv opplevelse: Swedish Match brukte VR for å la kundene oppleve merkevaren og produktet.

Hvorfor er brand activation viktig?

Med brand activation skaper du en opplevelse som publikum husker.

Det gir deg en mulighet til å skape en sterkere tilknytning til målgruppen din. Ved å la kunden oppleve merkevaren din på en unik måte bidrar det til å bygge merkevarebevissthet, lojalitet og engasjement. Dette kan igjen føre til økt salg og et større konkurransefortrinn.

En vellykket brand activation-kampanje hjelper deg med å øker merkevarebevisstheten, skaper en positiv holdning til merkevaren din og bygger en lojal kundebase. 

Få hjelp til å aktivere merkevaren din

Noe skjer når mennesker og merkevarer møtes. Vårt mål er å skape minneverdige opplevelser som styrker din merkevare og setter deg i forkant. Få aktivering som er i tråd med ditt brand. 

Som eventbyrå spesialisert på brand activation har vi lang erfaring med å hjelpe kunder med å skape sterke og engasjerende opplevelser. Fra konseptutvikling og planlegging til gjennomføring og evaluering, er vi med deg hele veien for å sikre en vellykket brand activation-kampanje. Vårt mål er å skape minneverdige opplevelser som styrker din merkevare og setter deg i forkant.

Ta kontakt med oss i dag for å se hvordan vi kan hjelpe deg med å aktivere din merkevare på en unik og engasjerende måte.

Se også NPG Event for mer informasjon

Skal vi ta en prat?

NPG Kontaktskjema (NO)

Grunnleggende kontaktskjema

Ditt navn(Required)

Vi vil gjerne høre fra deg!