Espen Skoland tar over ledelsen i NPG Sport & Communication
Nåværende administrerende direktør og en av gründerne bak NPG Sport & Communication, Svein Graff, går inn i en ny rolle som forretningsutvikler og «fri midtbanestrateg».
– Det er egentlig bare å kondolere. Svein ønsket seg en friere rolle og da ingen andre i partnerskapet rakk opp hånda, ble det meg som måtte steppe inn og ta det administrative ansvaret, sier Espen Skoland, som blir ny administrerende direktør i NPG Sport & Communication.
Svein Graff gründet opprinnelig selskapet for fire år siden sammen med NFFs tidligere kommersielle direktør Ronny Aasland. Han har ledet selskapet frem til nå.
I januar kom merkevarebyrået NPG inn på eiersiden, og det nye selskapsnavnet NPG Sport & Communication ble etabelert. Siden har de to tidligere Discovery-toppene Espen Skoland og Harald Strømme kommet inn på eiersiden, og selskapet tilbyr i dag rådgivningstjenester til en rekke profiler, idrettsforbund og selskaper som opererer i skjæringspunktet mellom idretten og næringslivet. I tillegg jobber NPG og NPG Sport & Communication tett med å tilby tjenester til kunder som krever flere former for leveranser.
Selskapet går nå inn i en ny fase etter fire år med sterk vekst. Vi teller nå ni ansatte og ligger an til å doble omsettingen sammenlignet med fjoråret. Da må vi strukturere oss litt annerledes, og vi tror det er mest effektivt å ha meg i en fri midtbanerolle.
Svein Graff
– For et år siden var Espen ansvarlig for all kommunikasjon i tre kontinenter for et av verdens største medieselskaper, samtidig som han styrte norgeskontoret til samme selskap med venstrehånd. Han er selv skyld i at det var naturlig at han tar det administrative ansvaret for butikken, sier Graff.
Marianne Aasland går i tillegg inn i en rolle som COO. Hun er i tillegg leder for verdiprosjektet Like Muligheter.
NPG Sport & Communication spesialiserer seg på spons, kommunikasjon, eventer og innholdsproduksjon for idrett og næringsliv. Selskapet eies av tidligere NFF-topper Svein Graff og Ronny Aasland, sammen med de to tidligere Discovery-toppene Espen Skoland og Harald Strømme, og merkevarebyrået NPG.
Relaterte artikler:
- Harald Strømme blir partner i NPG Sport & Communication
- NPG Sport & Communication ansetter videojournalist
- NPG Sport & Communication inngår samarbeid med Ski-VM Trondheim 2025
Skal vi ta en prat?
NPG Kontaktskjema (NO)
Grunnleggende kontaktskjema
Vi vil gjerne høre fra deg!
- Norwegian Promotion Group AS
- Bygdøy allé 23, 0262 Oslo
- Telefon: 23 23 41 00
- E-post: npg@npg.no