Marianne Aasland og Espen Skoland i NPG Sport & Communication

Espen Skoland tar over ledelsen i NPG Sport & Communication

Nåværende administrerende direktør og en av gründerne bak NPG Sport & Communication, Svein Graff, går inn i en ny rolle som forretningsutvikler og «fri midtbanestrateg».

– Det er egentlig bare å kondolere. Svein ønsket seg en friere rolle og da ingen andre i partnerskapet rakk opp hånda, ble det meg som måtte steppe inn og ta det administrative ansvaret, sier Espen Skoland, som blir ny administrerende direktør i NPG Sport & Communication.

Svein Graff gründet opprinnelig selskapet for fire år siden sammen med NFFs tidligere kommersielle direktør Ronny Aasland. Han har ledet selskapet frem til nå.

I januar kom merkevarebyrået NPG inn på eiersiden, og det nye selskapsnavnet NPG Sport & Communication ble etabelert. Siden har de to tidligere Discovery-toppene Espen Skoland og Harald Strømme kommet inn på eiersiden, og selskapet tilbyr i dag rådgivningstjenester til en rekke profiler, idrettsforbund og selskaper som opererer i skjæringspunktet mellom idretten og næringslivet. I tillegg jobber NPG og NPG Sport & Communication tett med å tilby tjenester til kunder som krever flere former for leveranser.

Selskapet går nå inn i en ny fase etter fire år med sterk vekst. Vi teller nå ni ansatte og ligger an til å doble omsettingen sammenlignet med fjoråret. Da må vi strukturere oss litt annerledes, og vi tror det er mest effektivt å ha meg i en fri midtbanerolle. 

Svein Graff
Forretningsutvikler, NPG Sport & Communication

– For et år siden var Espen ansvarlig for all kommunikasjon i tre kontinenter for et av verdens største medieselskaper, samtidig som han styrte norgeskontoret til samme selskap med venstrehånd. Han er selv skyld i at det var naturlig at han tar det administrative ansvaret for butikken, sier Graff.

Marianne Aasland går i tillegg inn i en rolle som COO. Hun er i tillegg leder for verdiprosjektet Like Muligheter.

NPG Sport & Communication spesialiserer seg på spons, kommunikasjon, eventer og innholdsproduksjon for idrett og næringsliv. Selskapet eies av tidligere NFF-topper Svein Graff og Ronny Aasland, sammen med de to tidligere Discovery-toppene Espen Skoland og Harald Strømme, og merkevarebyrået NPG.

Marianne Aasland og Espen Skoland i NPG Sport & Communication
Nye roller: Marianne Aasland blir COO og Espen Skoland blir CEO i NPG Sport & Communication

Relaterte artikler: 

Skal vi ta en prat?

NPG Kontaktskjema (NO)

Grunnleggende kontaktskjema

Ditt navn(Påkrevd)

Vi vil gjerne høre fra deg!